Telepraca - od czego zacząć

Aby móc korzystać z zalet pracy zdalnej, trzeba wyposażyć pracowników w odpowiedni sprzęt i umożliwić im bezpieczny dostęp do firmowego systemu IT. W praktyce wystarczy laptop i łącze internetowe. Telepraca w firmie oznacza również przemyślane decyzje personalne...

Telepracownik musi mieć takie samo przygotowanie merytoryczne, jak pracownik stacjonarny, a dodatkowo silną wewnętrzną motywację i samodyscyplinę, by być wydajnym mimo braku nieustannej kontroli ze strony szefa. Jest to istotne zwłaszcza w trakcie wdrażania systemu telepracy. Z czasem, zespół, w wyniku wymiany doświadczeń i spostrzeżeń, sam znajdzie najlepsze dla siebie i firmy rozwiązania. Gdy pracownicy zauważą korzyści, jakie niesie praca przez Internet, zachęcą innych do podejmowania zadań w tym trybie.

Telepraca oznacza bowiem wymierne korzyści. Zarówno dla firmy, jak i pracowników. Podstawowe to oszczędność czasu i kosztów. Większość z nas nie musi wykonywać swoich obowiązków, siedząc przed służbowym komputerem w biurze. Księgowa, programista, czy redaktor, mając zapewniony dostęp do dokumentów w wersji elektronicznej, równie efektywnie mogą pracować poza siedzibą firmy, nie tracąc czasu na dojazdy.

Dlatego, zaczynając stosowanie telepracy, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na komunikację ze swoimi podwładnymi. Raz w tygodniu warto organizować spotkania zespołu, celem monitorowania postępów, rozwiązywania bieżących problemów i przygotowania praktycznych wskazówek dla kolejnych telepracowników. Dzięki cotygodniowemu zebraniu pracownicy będą mieli także poczucie kontaktu z firmą, a co za tym idzie łatwiej będzie im osiągać wydajność porównywalną i wyższą od pracowników stacjonarnych. Spotkania niekoniecznie zawsze muszą być osobiste - można np. organizować regularne wideokonferencje, a spotykać się raz na jakiś czas, by dać telepracownikom szansę poznania osobistego, co później znacznie ułatwia kontakty.

Pierwsze zetknięcie firmy i pracowników z telepracą to zatem niezwykle istotny proces - pozwala dowiedzieć się czym jest praca zdalna i przekonać o jej zaletach, a także ustalić czego przedsiębiorstwo potrzebuje, by móc wdrożyć telepracę.

pawelzl
User offline. Last seen 7 lat 14 tygodni ago. Offline
Zarejestrowany: 19/06/2010
W mojej firmie mimo że nie

W mojej firmie mimo że nie mamy telepracowników to i tak większość posiada laptopy. Nie jest to więc problem. Problemem może być jedynie szef który nie był zachwycony telepracą a w zasadzie to chyba na wet nie bardzo ma pojęcie o tym czym jest telepraca.

Paweł

admin
User offline. Last seen 3 lata 4 tygodnie ago. Offline
Zarejestrowany: 17/03/2010
A może niektóre z moich

A może niektóre z moich propozycji można po prostu pominąć?

Pozdrawiam
Lee16

admin
User offline. Last seen 3 lata 4 tygodnie ago. Offline
Zarejestrowany: 17/03/2010
Czy nie pominąłem czegoś

Czy nie pominąłem czegoś istotnego??

Pozdrawiam
Lee16

Dyskusja do artykułu, na forum.

admin
03/06/2010

Czy nie pominąłem czegoś istotnego??

Pozdrawiam
Lee16

admin
03/06/2010

A może niektóre z moich propozycji można po prostu pominąć?

Pozdrawiam
Lee16

pawelzl
19/06/2010

W mojej firmie mimo że nie mamy telepracowników to i tak większość posiada laptopy. Nie jest to więc problem. Problemem może być jedynie szef który nie był zachwycony telepracą a w zasadzie to chyba na wet nie bardzo ma pojęcie o tym czym jest telepraca.

Paweł